Ska jag börja med bloggen igen?

När jag startade bloggen 2007 var den mest ett ställe att ladda upp bilder jag tog med min mobiltelefon. Jag visste att åtminstone tre personer i världen tittade på varje bild: min sambo, min sambos mamma samt min sonhustru i USA.

År 2010 bytte jag telefon och det blev av nån anledning krångligare att ladda upp bilder. Och när det inte kom några bilder fick jag ingen feedback, och kände i och med det att det är väl ändå ingen som bryr sig. Sen dog min sambos mamma, och det fanns bara två potentiella följare kvar. Det hela rann ut i sanden.

I december 2015 fick jag för mig att jag skulle göra riktiga blogginlägg istället, alltså skriva texter. Det var i samband med att jag läste boken "Mini-Habits" av Stephen Guise, och skulle skaffa mig nya vanor, varav att blogga var en. Men nu är det över ett år sen jag skrev sist, och jag hade nästan glömt bort att den här bloggen fanns.

Idag var jag i Gislaved och skulle bland annat ta ett kort på mammas gravsten för att skicka den till ett stenhuggeri och få en offert på vad det kostar att sätta dit pappas namn också. (Ja, min pappa har dött nu också - det hände för en vecka sen.) På kvällen hemma i Göteborg insåg jag att jag hade glömt fota gravstenen. Jäklar! Men så kom jag på att jag ju tog kort på stenen 2008 när den nyligen hade satts på mammas grav. Hur skulle jag hitta den bilden då...? Aha, den kanske fanns på min blogg! Och mycket riktigt.

När jag nu ändå satt här med med min blogg framför mig på skärmen passade jag på att läsa ett par av de senaste inläggen. Och hittade ett där jag funderade över om jag kan skriva och om jag i så fall borde skriva en bok.

Jag håller nu på att försöka utveckla min förmåga att skriva skönlitterärt. Men jag kanske ska ta och börja blogga också? Igen.

Nu har jag börjat.

Kommentarer

Populära inlägg