Midsommar på torpet

Givetvis firade vi midsommar på torpet!

Här är midsommarstången. Inköpt i en heminredningsbutik på Frölunda Torg. Tyvärr blev det ingen dans kring den eftersom det regnade när det inslaget skulle ha varit, men det kanske var lika bra eftersom stången är så liten.

Till min stora glädje fanns det massor av mogna smultron när vi kom ut, så jag kunde bjuda gästerna på det jag lovat, nämligen...
 
...smultrontårta! Med lite jordgubbar på kanten. Lägg märke till Mariestadölen. Vi tänkte att vi måste vara lite lokalpatriotiska nu när vi har sommarstuga i Västergötand.

Här sitter Björn och våra gäster under en parasoll på gräsmattan. Den parasollen fick jobba extra som paraply när det kom en regnskur. Det var tur att jag hade köpt ett tårtfat med platskupa ovanpå, för "paraplyet" släppte igenom små, fina droppar, som duggregn.

Stefan agerade grillmästare några timmar efter att vi hade ätit sill och smultrontårta. Då hade vi flyttat ner till uterummet för att inte råka ut för åskregnet. Den här bilden är tagen vid tiotiden på kvällen. Tänk att det är så ljust på sommarnätterna i Sverige! Jag la mig till slut och sov halv tre på morgonen, nöjd med min första midsommar på torpet.

Kommentarer

Populära inlägg