En schersmin kämpar sig fram ur häcken

Det växer en sorts häck mellan vår tomt och vägen. Den består mest av älgört, och så den här växten man ser på bilden med många små blad. På ett ställe upptäckte jag en dag plötsligt att det funnits en schersmin dold, som nu blommade. Stackars schersmin! Och stackars mig, som älskar denna buskes blommor och deras väldoft. Nu när jag har en egen kommer jag inte fram till dem och kan lukta på dem. Jag ska försöka röja fram dem. Det är dock rätt svårt att reda ut vilka grenar som hör till vad när man står där och grejar. För att inte tala om att komma åt dem! Jag tänkte först att jag skulle vänta till i höst, när bladen har fallit, för då blir det lättare att komma åt. Men sen slog det mig att då vet jag ju inte vad som är vad! Moment 22...

Kommentarer

Populära inlägg