Bildterapi

Jag har gått ett antal gånger i bildterapi. Det går ut på att man målar en bild och sen samtalar kring den. Först var jag bara ute efter samtal, men den person jag gick hos frågade flera gånger om jag inte ville prova bildterapi, för hon höll på med det, och till slut sa jag med en suck "ok jag kan väl prova".

Det visade sig vara väldigt bra för mig. Jag är en väldigt verbal person, och uttrycker mig i tal och text hela tiden i mitt arbete, så att måla blir att koppla in en annan del av hjärnan. Det gör att jag kan få syn på tankar, känslor, önskningar och behov som jag annars tenderar att missa.

Här är en bild jag målade i november.


Känn er fria att tolka den! Det är alltid intressant att få en annan persons perspektiv.



Kommentarer

  1. Fantastiskt bild Harriet! Du är ju konstnär. Livets träd?

    SvaraRadera
  2. Konstnären finns dold inom mig och kommer inte fram så ofta. Den här bilden är rätt speciell, för den ändrar hela tiden innebörd för mig. När jag målade den ville jag fånga en väldigt negativ känsla, men bilden blir mer och mer positiv för mig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg