Äntligen kanariesol igen


Efter ett par mulna, blåsiga och trista dagar på Gran Canaria var vi rätt dystra till sinnes igår kväll. Det här var ju inte vad vi föreställde oss när vi bokade resan! Vi gick till sängs med regnmoln i våra sinnen.

Men idag kom solen faktiskt fram igen. Först när vi skulle äta frukost. Vi fick sitta på vår balkong och  äta mackor och kokt ägg och njuta av livet igen. Och sen när vi gick iväg för att ta bussen till konserthuset, för att jag ville se det på nära håll, blev det ännu finare. Vi satte oss på en servering på Plazoleta de Faray, där det en annan kväll var ett band som spelade. Där levde jag upp rejält och började skratta och skämta medan vi spelade in oss själva med Björns iPhone. För det måste ju dokumenteras - vackert väder i Las Palmas!!

Sen åkte vi ut till konserthuset Auditorio Alfredo Kraus. Det är så jäkla häftigt! Så här ser det ut på avstånd:


 Vi såg den här synen på ett par kilometers håll när vi gick på strandpromenaden första kvällen, och vi undrade vad det var. Man får intryck av en fyr, men huskroppen stämmer ju inte.

Idag fick jag alltså äntligen komma dit, och tog några bilder. Bland annat den här:


Det är från andra hållet mot bilden ovan.

Jag googlade på byggnaden, och blev väldigt förtjust i interiören i själva konsertsalen:


Vilket ställe! Hade det varit en konsert under vår semestervecka så hade jag gått på den bara för att få sitta där inne. Om jag någonsin åker till Las Palmas igen så ska jag se till att det synkas med nån maffig symfoni som spelas i den här salen så jag kan få min önskan uppfylld. Bakom scenen är det ett jättestort panoramafönster ut mot havet. Tänk att få sitta och se ut genom det medan en Mahlersymfoni spelas...

Här är fönstret utifrån:









Kommentarer

Populära inlägg