Hisingen är coolt nu

Idag har jag åkt tåg till Falköping för att jobba där. På SJ:s tåg finns gratistidningen Kupé. I denna månads nummer har de en artikel om Hisingen.


"Den riktiga nybyggarandan hittar man på Hisingen", skriver de. Och när man vänder blad får man tips om olika, coola ställen.

Jag följer sen tidigare bloggen "Hisingen ftw", som har jättebra inlägg om allt från mikrobryggerier och caféer till rapporter om var det är bäst att bo. Själv bor jag i Majorna, Göteborgs hipsternäste nr 1, men jag kastar mina blickar på Hisingen och överväger för första gången av mina totalt 22 år i Göteborg att flytta till ön på andra sidan Göta älv.

Kupé tipsar bl.a om följande.
Vid Kvilletorget:
- Duy-Tan, vietnames
- Llama Lloyd, kulturcafé
På Gustav Dahlénsgatan, hållplats Vågmästareplatsen:
- Kville saluhall
- Juicekällan, färskpressat ekologiskt (de finns även på Kyrkogatan nära Domkyrkan)
- Alkemisten, finsmakarcafé
- Pita, hälsosam snabbmat (!)
- Mynta, ekobutik
Dessutom Jenin Grill på Magnetgatan 6 (det står fel adress i Kupé).

Länkar

Kommentarer

Populära inlägg