The Force Awakens - igen

Igår var vi på bio och såg "Star Wars: The Force Awakens" för andra gången. Den här gången i 2D.

Det var väldigt stor skillnad på publiken, och det var väl väntat. Första gången vi gick var premiärdagen, och folk jublade och applåderade så fort en välbekant figur från förr dök upp på filmduken. Den här gången var det knäpptyst i salongen. Lite trist.

Filmen var dock lika bra den här gången, det tyckte både jag och Björn. Och när jag kom hem upptäckte jag att det redan finns en bokversion. Så jag köpte och laddade ner den. Författaren har lagt till lite saker som inte riktigt framkommer i filmen, och jag hoppas få en förklaring till vissa saker.

Är jag en "fan-girl"? Kanske det, men man kan gräva mycket, mycket, MYCKET djupare i Star Wars-universumet - det finns hur mycket som helst att ta del av! Böcker, serietidningar, animerade filmer... Jag gjorde ett övervägande om det igår, och bestämde mig för att SÅ intresserad är jag inte. Men det är kul att vara en del av nåt större. May the Force be with you! :-)

Kommentarer

Populära inlägg