OH-kort

Under en period i mitt liv intresserade jag mig mycket för spådomar. Jag använde I Ching, astrologi och tarotkort både för att spå mig själv och andra. Nu tror jag inte längre att de här sakerna kan förutsäga någonting, men det är fortfarande användbart som hjälp när man försöker hitta nya infallsvinklar på något problem. 

Idag jag tog fram en typ av kort som kallas OH-kort. Jag köpte dem på bokhandeln Näckrosen för många år sedan och vet inte om de fortfarande går att få tag i.


Det är två lekar med kort, den ena typen har ord skrivna i kanterna och den andra består av bilder. Man lägger bildkorten ovanpå ordkorten. Så här såg mitt upplägg ut.

Medan jag tittade på korten försökte jag få ihop en liten berättelse till varje par (ord och bild), och något som kunde ha med mitt problem att göra. I just det här fallet ledde mina associationer till att jag bestämde mig för att använda den semester jag ska ha i februari till att läsa klart en bok, "The Heroin's Journey" av Maureen Murdock. Jag har undervärderat vad den kan göra för mig, tror jag.


Om OH-kort: http://www.makete.se/bildkort/oh-bakgrund


Kommentarer

Populära inlägg