Keyboard till iPad Air


Jag hade tänkt köpa en ny laptop eftersom min gamla är vääääldigt seg. Men eftersom jag fick en ny iPad i julklapp - en iPad Air - tänkte jag att jag istället, av ekonomiska skäl, ska pröva med ett tangentbord till den. 

Så här ser det ut. Jag håller än så länge på att ladda batteriet, så jag har inte använt det än. Killen på Kjell & Co berättade i alla fall att hans tjej har skrivit sin C-uppsats på det och att hon inte har behövt ladda det på ett år. Verkar lovande. Märket är Linocell om nån undrar.

Uppdatering: Nu är tangentbordet färdigladdat och jag skriver på det. Jag är rätt snabb när jag skriver i vanliga fall, och känner mig lite besvärad av att det här tangentbordet är mycket mindre än ett vanligt. Men det verkar som om min hjärna vänjer sig rätt snabbt. Det går i vilket fall som helst snabbare att skriva än det gör när jag använder pekskärmen. Och det var det jag i första hand var ute efter. Bonus är Fn-knapparna, där jag t.ex. kan öka ljusstyrkan. Känslan när tangenterna trycks ner är bra också, sånt kan jag vara lite petig med.


Kommentarer

Populära inlägg